همشهری آنلاین: فعالیت پایانه مسافری دریایی بندرانزلی به مناسبت تعطیلات نوروز آغاز شد.

پایانه مسافری دریایی انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای ساخت این پایانه و اسکله تفریحی 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

ˈفرهاد منتصر کوهساریˈ اظهار کرد: این پایانه ظرفیت جابه جایی بالغ بر یکهزار مسافر را در روز دارد.

به گفته وی، از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 83 هزار نفر با کشتیˈمیرزا کوچکˈ و قایق‌های تفریحی در دریا و تالاب انزلی گردش کرده اند.

کوهساری خاطرنشان کرد : روزانه پنج کشتی مسافربری براحتی می‌توانند در این اسکله پهلو گرفته و مسافر، پیاده و سوار کنند.

وی تصریح کرد:علاوه بر سفر داخلی بین بنادر،ایجاد خط مسافربری به تمام بنادر خارجی دریای خزر(باکو، استراخان، اکتائو) و حتی از طریق مسیر رودخانه هایˈولگاˈ وˈدنˈ، مسافرت به شهرهای مهم دیگر مانند ولگاگراد، مسکو و حتی دریای سیاه نیز امکانپذیر خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به تامین زیرساخت اصلی گردشگری دریایی توسط سازمان بنادر افزود: برای خرید کشتی توسط بخش خصوصی نیز از محل وجوه اداره شده این سازمان، تسهیلات بدون سود در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر، فقط کشتی میرزا کوچک خان مشغول ارائه خدمات مسافربری و گردشگری در محدوده آب های ساحلی و لنگرگاه بندرانزلی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: پایانه مسافری دریایی بندرانزلی بصورت بین المللی خواهد بود و برای رفاه حال مسافران و به منظور تسهیل در انجام امور گمرکی، سالن قرنطینه و ترانزیت در مجاورت اسکله یک احداث شده است.

بندرانزلی بزرگترین و فعالترین بندر واقع در شمال کشور دارای10 پست اسکله باری و یک پست اسکله تفریحی است.

کد خبر 206240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز